هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

فرزاد کوهیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد عملکرد تیم ملی بسکتبال در دیدار فینال بازی های آسیایی توضیح داد: هنوز برای خود من جای تعجب دارد که تیم ملی موفق به گرفتن طلا نشد. بازیکنان تیم ملی زحمت خود را کشیدند اما با توجه به اختلافی که تیم ایران با تیم های حاضر در تورنمنت داشت، پیش بینی همه این بود که به مدال طلا برسیم. 

سرمربی تیم بسکتبال ذوب آهن به ضعف در بازی های قبل اشاره کرد و گفت: باید دلایل این باخت بررسی شود. به نظرم بازی از نظر فنی بسیار نزدیک بود. اشتباه هم همیشه پیش می آید اما نباید فراموش کرد که ما در بازی با فیلیپین و قزاقستان هم خوب نبودیم و مقابل کره جنوبی نتیجه به جای برد به باخت تبدیل شد.

همین نفرات تیم را به این نقطه رسانده اند

کوهیان در مورد مقصر شمردن حدادی در بازی فینال تاکید کرد: این نوع صحبت کردن بی انصافی است. تمام بازیکنان همان نفراتی هستند که تیم را به این نقطه رسانده اند و با همین بازیکنان بارها قهرمان شده ایم. حالا هم نباید بازیکنان را مقصر بشماریم چون تمام تلاش خود را کردند. ضمن اینکه اگر ضعف به همین مسابقه برمی گشت این حرف را قبول می کردیم اما از آنجایی که مشکل به چند مسابقه برمی گردد باید بررسی عمیقتری صورت بگیرد.


کارشناس بسکتبال در مورد بازی با کره جنوبی اضافه کرد: ما بازی را بسیار بد شروع کردیم و در طول بازی هم چند بار اختلاف زیاد شد. موضوع اینجا بود که کره ای ها تیم خوبی داشتند و تیم ما نوسان بالایی داشت. همین ریتم منطقی را تیم کره از ابتدا تا انتهای بازی حفظ کرد و موفق به قهرمانی شد. اتفاق عجیبی هم در این میان رخ نداد که موضوع را به آن ربط دهیم. تنها بحث ریتم نامنظم تیم ایران و ریتم منطقی کره ای ها از شروع تا پایان بود. 

چرا بعد از ارسلان، نساج پور به تیم بازنگشت؟

بحث ارسلان کاظمی قبل از بازی های آسیایی داغ شد و برای دو هفته صحبتی از او به میان نیامد. حضور ارسلان چقدر به تیم کمک می کرد؟ کوهیان پاسخ می دهد: من کنار تیم نبودم که بدانم چرا باید بازیکنی با این قابلیت از تیم حذف شود؟ اما بعد از حذف ارسلان باید عرفان نساج پور به تیم ملحق می شد. البته فرید اصلانی هم بازیکن بسیار خوب و توانایی است. بحث سر به حق نبودن حضور اصلانی نیست بلکه عرفان نساج پور از جهت همراهی قبلی تیم جلوتر بود در حالی که اصلانی با وجود توانایی زیاد شرایط سختی برای هماهنگ کردن خود با تیم در یک هفته داشت.

مربی اصفهانی بسکتبال اعتقاد دارد برای فهمیدن دلیل شکست ایران باید سراغ تمام مسائل کوچک و جزئی رفت که به راحتی از آن عبور می کنیم. برای مثال داستان عرفان نساج پور در زمان جام جهانی و مسائلی از این دست که چندان در مورد آن شفاف سازی نشد. 

وی می گوید: اگر بررسی کنیم قطعا حاشیه های دیگری هم وجود داشته که به تیم آسیب می رساند. روند تیم ما مناسب نبوده و در این میان آسیب دیده ایم. اگر می خواهیم بسکتبال آسیب بیشتری نبیند، این مسائل را باید شفاف و راحت توضیح داد.

داوری در شکست ما تاثیرگذار نبود

بحث داوری بازی با کره جنوبی از سوی مسئولان فدراسیون پررنگ شد. کوهیان در پاسخ به اینکه آیا داوری مشکل خاصی داشت؟ توضیح داد: داوری مشکل خاصی نداشت. قطعا کارشناسان داوری بهتر می توانند قیاس کنند که آیا مشکل خاصی در زمین بود یا نه؟ اما به طور کلی بحث داوری نمی تواند در شکست تیم ما تاثیرگذار باشد. به خصوص که ما در بازی با فیلیپین و قزاقستان هم همین مشکلات را داشتیم و در آن زمان بحث داوری به نفع کره جنوبی هم مطرح نبود. 

وی اضافه کرد: هیچ کس حتی یک درصد هم پیش بینی این را نمی کرد که مدال طلای بازی های آسیایی را نگیریم و این نکته بسیار مهمی است. حتی در مورد جام جهانی هم مطرح شد که به دنبال اول شدن در بازی های آسیایی هستیم. البته این موضوع هم جای سوال داشت چون اصولا رقابت های بین المللی را به صورت پله پله می رویم و اینکه جام جهانی را به عنوان مرحله ای برای آماده سازی بازی های آسیایی قرار دهند قبلا ندیده بودیم. ما روی کاغذ و داخل زمین باید قهرمان می شدیم. حالا هم باید به مسائل واقعی برگردیم که جلوی قهرمانی را گرفت. 

کوهیان گفت: بحث بدنی بازیکنان مهم است چون هیچ کس در زمین کوتاه نیامد و همگی در زمین از جان خود مایه گذاشتند اما دچار مشکل شدند. به جای مقصر شمردن یک نفر و قربانی کردن او باید کاری کنیم که برای آینده بسکتبال خوب باشد و این اتفاقات رخ ندهد.




برچسب‌ها: تیمهای ملی,
[ یک شنبه 13 مهر 1393 ] [ 13:49 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 162
بازدید کل : 178607
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar